Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2011 04:51 - Езикът на тялото 2 (продължение)
Автор: abramelin Категория: Забавление   
Прочетен: 7490 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 21.10.2011 04:51


Бариери с крака

единият крак е прехвърлен плътно над другия, обикновено десният е над левия
image

обикновено се тълкува като сигнал за нервност, резер­вираност или враждебност. Хората често заемат тази поза па лекции или когато им се налага да седят по-дълго вре­ме на неудобни столове.

кръстоса­ни крака + скръс­тени ръце
image

Това е сиг­нал, че съответният човек се е оттеглил вътрешно от разгово­ра.

Тази поза е изключително популярна сред жените в много страни по света, особено когато искат да пока­жат на съпруга или на приятеля си, че са недоволни от него.

 

 image

Този тип кръстосване на кра­ката подсказва, че съответният човек е настроен за спор или за конкурентна борба.

 image

Човек, който по време на спор или де­бати е склонен да из­бухва или да при­бързва, често при­държа крака си в поза 4, използвайки като скоба едната или и две­те си ръце.Този жест е знак, че си имате работа с някой прекалено прагмати­чен инат и вероятно ще ви се наложи да при­бегнете до по-специален подход, за да про­биете съпротивата му.

 

скръсте­ни ръце и кръстосани крака

 

 image

Обикновено именно в тази поза застава човек, когато е сред хора, ко­ито не познава добре.

По-внимателното на-

блюдаване ще ви разкрие, че те стоят на по-голямо от обичайното отстояние един от друг и че ако са облечени със сака или жакети, то дрехите им са за­копчани.

 

 

Процес на „отключване"

 

 image

Етап 1: Враждебна отбранителна поза със скръстени ръце и кръстосани крака (фигура 84).

Етап 2: Краката се разкръстосват и стъпалата се поставят едно до друго в неутрална позиция.

Етап 3: Ръката, която при скръстването на ръцете е била от­горе, изоставя тази поза и съответният човек излага на показ отво­рената си длан, докато говори, а после не връща ръката си в първо­началната скръстена позиция, а я отпуска встрани до тялото.

Етап 4: Ръцете изцяло се разкръстосват, като едната от тях жестикулира или може да бъде поставена на хълбока или пъхна­та в джоба, докато другата е отпусната покрай тялото.

Етап 5: Съответният човек се отпуска на единия си крак и леко изнася другия напред, насочен към онзи от групата, когото смята за най-интересен (фигура 85).

Консумацията на алкохолни напитки може да ускори проти­чането на този процес или да елиминира някой от етапите му.

 

Враждебност или измръзване?
image

Първо, когато човек мръзне и иска да стопли ръцете си, той обикновено ги пъхва под мишниците, а не в свивките па лактите си, как­то е при отбранителната поза. Второ, когато на човек му е студено, той обгръща тялото си с ръце като в прегръдка, а ако кръстоса краката си, бед­рата са изправени и плътно прилепени едно към друго , за разлика от по-раздалече-ната им позиция при отбранителната поза.

 

заключване на глезените
image

Както позите със скръстени ръце или кръстосани крака изда­ват отрицателна или отбранителна нагласа, такова е тълкуването и на позите със заключване на глезените. Мъжкият вариант на зак­лючване на глезените често бива придружен от поставени върху коленете свити юмруци или ръце, здраво сграбчили страничните облегалки на стола (фигура 87). Женският вариант е малко по-различен. При него коленете са едно до друго, стъпалата може да са изнесени встрани, а ръцете са в скута - една до друга или една върху друга.

 

Когато някой заключи глезените си, то той сякаш „пре-хапва устни" наум. Този жест издава опит да се потисне вътрешната отрицателна на­гласа, някаква емоция, нервност или страх.

 

Винаги има хора, които твърдят, че седят със заключени гле­зени - и по принцип в която и да е друга отрицателна поза със скръстени ръце и/или кръстосани крака, - защото така им е по-удобно. Ако и вие сте от тях, знайте, че всяка от тези пози ще ви се струва удобна, ако в момента вътрешната ви нагласа е отбра­нителна, враждебна, отрицателна или въздържана. И като се има пред вид, че отрицателният жест или поза задълбочава и/или удъ­лжава отрицателната нагласа, а също и че в такива случаи оста­налите хора ви възприемат като недоброжелателно или критич­но настроени, бих ви посъветвал да практикувате и да използвате положителни и открити жестове и пози, които ще подобрят са­моувереността ви и взаимоотношенията ви с околните.

 

Заключване на опъналото- При него върхът на едното стъпало се заключва около и зад другия крак
image
image

Този жест се използва изключително само от жени и подсилва отбранителната нагласа. Всеки път, когато види­те някоя жена да заема тази поза, знайте, че тя се е самозаточила вътре в себе си, скрила се е като костенурка в корубата си. Ако

искате да отключите позата, нало­жително е да подходите към жена­та с топлота, дружелюбие и сърдеч­ност. Позата е характерна за стес­нителните или срамежливи жени.

 

 

Яздене на стол
image

Повечето ездачи на столове са властни натури, които не се колебаят да наложат контрол над други хора или над цялата компания, когато се отегчат от воде­ния разговор, а облегалката на стола им служи като щит, надеж­дно предпазващ ги от „атаките" на останалите членове на група­та.

Най-лесно можете да обезвредите ездача, като застанете или седнете зад него, което ще го накара да се почувства уязвим за нападение откъм гърба и ще го принуди да смени позата си, а същев­ременно и ще отнеме поне част от обзелата го агресивност.

Обиране на въображаеми власинки
image

Когато някой не одобрява и не е съгласен с нечие мнение или поведение, но изпитва задръжки да изкаже собствената си гледна точ­ка, то той започва да дава несловесни сигнали, известни под име­то „жестове на отклоняването",

тъй като отклоняват внимани­ето на съответния човек от соб­ственото му премълчано мне­ние. Един от тях е обирането на въображаеми власинки от дрехата. Докато изпълнява това почти незабележимо и ся­каш без никакво значение дей­ствие, берачът на власинки обикновено гледа встрани от човека, срещу когото е настро­ен отрицателно, най-често към пода. Това е един от най-широ­ко разпространените сигнали за неодобрение и несъгласие и когато слушателят ви дълго време обира въображаемите власинки от дрехата си, трябва да ви е повече от ясно, че не

харесва онова, което казвате, въпреки че на думи може да се съгла­сява с всичко.

 






Тагове:   тяло,   език,   символи,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: abramelin
Категория: Забавление
Прочетен: 120900
Постинги: 35
Коментари: 66
Гласове: 244
Архив